رحلات تسلق رياضية خارجيه - Outdoor Sport-Climbing Trips

الوصف

Outdoor Sport-Climbing Trips in the West-Bank and East Jerusalem

Call for CVs / Company profiles

Background information:

The CPS GIZ programme in Palestine aims at overcoming the growing social fragmentation as well as contributing to the reduction of violence though offering cultural and sports activities to vulnerable children and youth from different refugee camps and hotspots in the West Bank and East Jerusalem. Two types of sports were identified, Parkour and Climbing, as essential tools to foster the feeling of belonging and community, as well as to develop the ability to overcome physical and or emotional barriers. By strengthening the participants self-confidence, self-efficacy and trust in their own abilities, they become less likely to conduct in harmful violent behaviour. 

Weekly climbing trip:

60 children and youth from different parts of the Palestinian community will be trained in rock climbing through an outdoor climbing trip every week.They will spend the first half of the day in an indoor gym for climbing learning to climb with protective floors. During the second half of the day, they will be taken to an outdoor climbing site to practice what they have learned. 

Regular climbing groups have been established at each one of the CPS partner organizations. Up to 15 children and youth are taking part in weekly climbing trips; Each weekend a total of 4  climbing trips is scheduled to take place.

Requirements:

- Experience in working with children

- Oversee the climbing activity and ensure compliance with safety rules.

Interested Applicants should send a meaningful CV or relevant company profile indicating relevant experience and resources to be able to carry out the task specified to [email protected]. Kinldy stating in the email subject line “Outdoor Sport-Climbing Trips“.
 

رحلات تسلق رياضية خارجيه في الضفة الغربية والقدس الشرقية

دعوة لتقديم السيرة الذاتية / ملف الشركة

مقدمة:

يهدف برنامج السلم الاهلي GIZ في فلسطين إلى التغلب على التفتت الاجتماعي المتزايد بالإضافة إلى المساهمة في الحد من العنف من خلال تقديم الأنشطة الثقافية والرياضية للأطفال والشباب المستضعفين من مختلف مخيمات اللاجئين والنقاط الساخنة في الضفة الغربية والقدس الشرقية. تم تحديد نوعين من الألعاب الرياضية وهي رياضة الباركور و رياضة تسلق الصخور، كأدوات أساسية لتعزيز الشعور بالانتماء للمجتمع ، وكذلك لتطوير القدرة على التغلب على الحواجز الجسدية والعاطفية.

رحلة التسلق الأسبوعية:

 سيتم تدريب 60 طفلا وشابا من مختلف مناطق المجتمع الفلسطيني رياضة تسلق الصخور من خلال رحلة تسلق خارجية اسبوعيا .

في النصف الأول من اليوم ، سوف يقضونها في صالة رياضية داخلية للتسلق ومحاولة التسلق مع ارضيات حماية،خلال النصف الثاني من اليوم ، سيتم نقلهم إلى موقع تسلق خارجي ومحاولة تسلق الصخور بطرق مختلفة للمبتدئين. خلال هذه الرحلات ، سيكون المشاركون قد قاموا بالتسلق أثناء اتصالهم بالطبيعة خارج بيئاتهم المعتادة ،وسيكونون قد عززوا ثقتهم بأنفسهم ، بعد أن طوروا ثقتهم في قدراتهم الخاصة للتغلب على العقبات البدنية وكذلك الحواجز العاطفية مثل الخوف أو الشك في الذات.

 - تم إنشاء اربع مجموعات تسلق منتظمة في كل واحدة من المنظمات الشريكة يشارك ما يصل إلى 15 طفلا وشابًا في اربع رحل تسلق أسبوعية في الضفة الغربية و القدس الشرقية.

المهام والمسؤوليات: 

- خبرة في العمل مع الأطفال.

- الإشراف على نشاط التسلق الخارجي وضمان الامتثال لقواعد السلامة والامان.

يجب على مقدمي الطلبات المهتمين إرسال سيرة ذاتية أو ملف تعريف الشركة ذات الصلة مع الإشارة إلى الخبرة والموارد لتكون قادرة على تنفيذ المهمة المحددة ل [email protected]. يذكر في سطر موضوع البريد الإلكتروني 

“Outdoor Sport-Climbing Trips“.

المكان القدس, رام الله والبيرة
موعد الإنتهاء 30, Oct
شارك هذا العطاء